Beauty & personal care

BeautySkin

Dove la bellezza incontra il benessere

Branding | Digital strategy & Campaign | Social media & Campaign | ADV

Situato nel cuore di Cesenatico, Beauty Skin è il luogo perfetto per il benessere, la cura del corpo e i trattamenti viso. Offre una vasta gamma di servizi, tra cui massaggi, pacchetti bellezza, manicure e pedicure, per farti sentire rigenerato e rinnovato.

Prima conosciuto come C-esthétique, a marzo 2024 abbiamo rinnovato il marchio in Beauty Skin. Ci occupiamo della creazione e gestione del sito web, garantendo un'esperienza utente impeccabile e mantenendo sempre aggiornato il contenuto. Inoltre, realizziamo shooting fotografici sia per i prodotti che per il team, per catturare l'essenza dell’identità del brand e dei suoi servizi.

La presenza online è curata con attenzione attraverso i social media, dove vengono condivisi contenuti coinvolgenti su Instagram e Facebook. Ogni aspetto della comunicazione è studiato e realizzato da noi, compresa la grafica per le affissioni che promuovono le offerte e i trattamenti.

Internationalization | China | Brand Strategy | Social media strategy

LLG is an Italian manufacturer of luxury home furnishings. It produces under license from major brands such as Versace, Dolce&Gabbana, Trussardi and, at the time, also Fendi. LLG needed to design and manage its web and social communication in China while maintaining control from Italy. They therefore turned to Pleiadi | Yixing, which, through its offices in Italy and China, could ensure both experience and management from Italy and qualified operations in China.

After a first phase of analysis, we proposed the best digital mix to meet the demand of the highest segment of the furniture market in that area and communicate to the target audience: architects, accustomed to dealing with a sophisticated clientele, mainly female, used to the world of fashion and looking for elegant and refined products. 

We then designed, created, and managed the official accounts on WeChat (aimed at awareness and positioning) and Weibo (aimed at cultivating dialogue with the target audience). 
The next step was to define the stylistic guidelines for posts, graphic layout, and architecture of the two accounts. Once these were defined and shared, along with the editorial calendar and agreements with KOLs, we began publishing.